Tali Barut

Instagram

10 June 2009

Trip to Terengganu on 9 May 2009..

ni nk share sje2 jer...
ade lah ckit critenye..
1st skali bnde ni rncang dah dkt brbulan dah.. beselah parent xde mse.. kedua parent aku ni masing2 bkerje sbg pesara tentere spenuh mase dan suri rumah spenuh mase.. so, spenuh mase jer busy memanjang dgn ntah ape2 ntah.. kui3... (harap2 diorang x jmpe blog aku ni. ha3...)
Beselah kn, bile teringat Terengganu je msti kite terpikir Penyulah, Turtlelah... aweklah.. tp aku x, aku terpikir kat membe dlu.. tu hah, si Dona Anice tu... nak ikutkn jauh gak bntuk penyu ngan bntuk die.. tp, npe ek? ha3...
Dah hbs cite tu, brmkne aku dgn family jer lah.. Kitorang nek kete jer..nak nek kapal angkasa Soyuz nnti org kate menumpang vacation org len lah.. nak mencapub la.. nk popularitilah.. ape2lah.. tulah molot manusie.. kah3...
Macam beselah, nak gerak msti kne start kete... kat highway, bapak aku bwk laju tu.. x padan dgn umo tu.. skali2 aku curik tgk meter kete bese jer cecah 4000 bai... meter RPM la.. ha3...
sampai jer sne dah mlm... kes pertama kat terengganu plak.. aku msuk pagar masjid gelap jer smpai ke dalam2 masjid.. mcm xde penghuni... dah agkat air semayang sume kitorang masuk lah.. nak semayang.. pastu start la cite seram ni.. pastikan korang x trus membace klau tgh bce sorang2.... kluar lembaga putih dr pintu sliding.. mak datuk, spe x trkejut.. dlm gelap2 tu... nmpk mcm rupe sorg pak cik.. muke die brkedut2 skit.. pastu, die bukak mulut berseiringan dengan suare berbunyi..."masjid ni xde api dr td.. imam pun berjemaah dlm gelap td. kat cni bru jer lps ribut.." kate2 pak cik tu.. ha3.. jgn panik.. nasib bek kitorang dr mlake ni ade.. kitorang cari mainswitch, cek2 rpenye tendang... mainswitchnye pun plik design, tu yg org ssh nk btulkn blik..
dah sudah semayang, kitorang berangkat lah.. nk g mknlah plak.. brhnti kat medan slere.. nak cari chalet x tau.. aku tepon trus dona anice ni.. pot pet pot pet... aku ltk telepon dgn muke yg pnuh dgn pedoman.. then sampaikn kat parent... kitorang smpai je kat chalet, kitorang pun check in.. msk jer chalet trus terbongkang.. nk tido ler tu tndenye..
Awal2 suboh esok tu kitorang bangun semayang, nk tgk laut... nampk cine dah trun lg awl dah..haaish.. dptlah mndi mande kat ctu..
laut terengganu ni lawalah jgk walaupun x selawa orgnye... he3...
ptg tu plak kitorang round2 kat kuala terengganu... g pasar payang skali lah.. bes...
so, tu jelah kisah aku kat sne..





















No comments:

Post a Comment